اجتماعی-فرهنگی-ورزشی


حجاب و عفت:

مرحوم آیت الله سید محمدباقر مجتهد سیستانی (ره) پدر آیت الله سید علی سیستانی تصمیم می گیرد برای تشرّف به محضر امام زمان (عج) چهل جمعه در مساجد شهر مشهد زیارت عاشورا بخواند. در یکی از جمعه های آخر، نوری را از خانه ای نزدیک به مسجد مشاهده می کند. به سوی خانه می رود می بیند حضرت ولی عصر امام زمان (ع) در یکی از اتاق های آن خانه تشریف دارند و در میان اتاق جنازه ای قرار دارد که پارچه ای سفید روی آن کشیده شده است. ایشان می گوید هنگامی که وارد شدن اشک می ریختم سلام کردم، حضرت به من فرمود: «چرا اینگونه به دنبال من می گردی و این رنج ها را متحمّل می شوی؟! مثل این باشید- اشاره به آن جنازه کردند- تا من بدنبال شما بیایم!»





تاریخ: 25 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محسن دیدنده


امام قائم (ع) اكنون كجاست؟ آیا همسر و فرزند دارد؟ هنگام ظهور از كجا ظهور می كند؟ و در كجا قیام می نماید؟ كی و در چه روز؟ و مركز حكومتش كجاست؟
برای پاسخ به این پرسشها ، ناگریز باید از روایات و گفتار پیامبر (ع) و امامان (ع) استفاده كرد مطابق بعضی از روایات ، آن حضرت همه ساله در مراسم حج شركت می نماید .




تاریخ: 25 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محسن دیدنده


میلاد امام مهدی ( عج )

لقب مشهور امام زمان(عج)، "مهدى" و القاب دیگر ایشان؛ منتظر، حجّت، خلف صالح، قائم و صاحب‎الزمان مى‎باشد. اما نام و كنیه ایشان، نام و كنیه رسول خدا(صلى الله علیه و آله) است. چه این كه آن حضرت فرمود: مردى از فرزندان من در آخر زمان قیام مى‎كند كه اسم او اسم من و كنیه او كنیه من است.





تاریخ: 25 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محسن دیدنده
اعتقاد شیعه درباره‏ امام زمان(عج) این‏ است كه آن حضرت تولد یافته و تاكنون‏ زنده و در پرده غیبت است و روزی‏ حكومت عدل را به پا خواهد كرد. هم‏اكنون‏ محل زندگی ایشان معلوم نیست، ولی در كره‏ زمین زندگی می‏كند.


تاریخ: 25 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محسن دیدنده
امیرالمؤمنین (علیه السلام) روزى به امام حسین (علیه السلام) نظر افكنده به اصحاب خود فرمودند:

«در آینده خداوند از نسل او مردى را پدید مى آورد كه همنام پیامبر شماست و در ویژگیهاى ظاهرى و سجایاى اخلاقى به او شباهت دارد.»

 

 




تاریخ: 25 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محسن دیدنده


نیمه شعبان سالروز میلاد مسعود قطب عالم امكان آخرین خلیفه پروردگار، حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (اروحنا فداه) می‌باشد. آن حضرت پس از ولادت به سجده افتاده و فرمودند: اشهد ان لا اله الا الله و ان محمداً رسول الله و ان ابی امیرالمؤمنین، سپس نام‌های مبارك امامان را یك به یك شمردند تا به خود رسیدند و آنگاه برای ظهور خویش دعا كردند.

امام عصر(علیه السلام) وجود مقدسی است كه خداوند به دست با كفایت ایشان جهان را پر از عدل و داد می‌نماید. امام مهربانی كه تمام خیرات و بركات و نعمت‌هایی كه خدای متعال به بندگان خویش عطا می‌فرماید، به یمن ایشان است. 

حضرت امام موسی‌ابن‌جعفر(علیهما السلام) درباره غیبت امام عصر و حال مومنان در آن دوره اندوه‌بار چنین می‌فرمایند: «یغیب عن ابصار الناس شخصه، ولا یغیب عن قلوب المومنین ذكره» (شخص او از دیدگان مردم غایب می‌گردد ولی یادش از دل‌های مومنین نمی‌رود.) 

دوران ظهور آن امام مهربانی، دوران صلح و صفا و امنیت و آسایش برای همه جهانیان است و مذهبی را كه خدا می‌پسندد در جهان حاكم خواهد كرد. 

ما شیعیان باید خاضعانه و خاشعانه برای ظهور آن حضرت دعا كنیم، همواره به یاد ایشان باشیم و بدانیم كه آن حضرت ناظر بر رفتار و كردار ما هستند و از اعمال صالح ما خوشحال و از گناهانمان اندوهگین و آزرده خاطر می‌شوند. شایسته است كه همواره در جهت خشنود كردن آن حضرت بكوشیم. توسل مداوم به امام زمان علیه السلام و خواندن دعای عهد و زیارت آل یس سرمایه‌ای گرانبهاست كه باید آن را غنیمت شماریم. 

امام عسكری (علیه السلام) خطاب به فرزند عزیز خود امام عصر (عجل الله فرجه الشریف) می‌فرماید: «و اعلم ان قلوب اهل الطاعه والاخلاص نزع الیك مثل الطیرالی اوكارها» (و بدان كه دل‌های اهل طاعت و اخلاص به سوی تو پر می‌كشد آنگونه كه پرندگان به لانه‌های خود می‌روند.)
ظهور؛ پیدایی نتیجه آفرینش و ثمره برانگیختن پیامبران روایات عامه و خاصه نسبت به آن حضرت {امام زمان} به حد تواتر است. ابوالحسن ابری ـ كه از بزرگان علمای عامه است ـ می‌گوید: «به تحقیق اخبار متواتر و مستفیض شده است به كثرت راویان آن اخبار از مصطفی (ص) در مهدی و اینكه او از اهل بیت آن حضرت است و هفت سال حكومت می‌كند و زمین را پر از عدل می‌كند و عیسی(ع) خروج می‌كند، پس او را به قتل دجال كمك می‌كند و او بر این امت امامت می‌كند و عیسی پشت سر اوست.» 

شبلنجی در نور الابصار می‌گوید: «اخبار از پیغمبر(ص) متواتر است كه آن حضرت از اهل بیت اوست و او زمین را پر از عدل می‌كند.» ابن ابی‌الحدید می‌گوید: «و به تحقیق اتفاق فرق از مسلمین همگی واقع شده است بر اینكه دنیا و تكلیف منقضی نمی‌شود مگر بر آن حضرت.» زینی دحلان می‌گوید: «و احادیثی كه در آن احادیث ذكر ظهور مهدی(عج) آمده است بسیار متواتر است.» 

تحریر خصوصیات و مزایای آن حضرت در این مختصر نمی‌گنجد، ولی به چند خصوصیت كه در روایات عامه و خاصه آمده است اشاره می‌شود: 

در نماز جماعت تقدم با افضل است، چنان كه در روایت عامه و خاصه ‌آمده «امام القوم و افدهم فقدموا افضلكم» و هنگام ظهور آن حضرت و قیام حكومت حقه او عیسی بن مریم از آسمان به زمین می‌آید و بر طبق روایات عامه و خاصه به آن حضرت اقتدا می‌كند. او كسی است كه از كلمه‌الله و روح‌الله و محبی موتی به اذن‌الله و رسول خدا صاحب عزم خدا افضل و وجاهتش نزد خدا، و قربش به ساحت ذوالجلال است، عیسی بن مریم او را امام خود قرار می‌دهد و به زبان او با خدا سخن می‌گوید. 

گنجی در البیان بعد از اعتراف به صحت اخبار وارده در امامت آن حضرت در نماز و جهاد، و اجماعی بودن این تقدم و امامت، با بیان مفصلی ثابت می‌كند كه آن حضرت به ملاك این امامت از عیسی افضل است. 

در عقد الدرر باب اول از سالم اشل روایت می‌كند كه گفت: شنیدم از ابی‌جعفر‌محمد‌بن‌علی‌الباقر(ع) كه می‌گوید: «موسی(ع) ‌نظر كرد در نظر اول به آنچه به قائم‌آل‌محمد(ص) عطا می‌شود، پس موسی گفت: پروردگارا مرا قائم‌‌‌آل‌محمد قرار بده، به او گفته شد كه او ذریه احمد است، در نظر دوم هم مثل همان را یافت و همچنان درخواست كرد، و همان پاسخ را شنید، در نظر سوم هم مانند آن را دید و همچنان گفت و همان جواب را شنید.» با آنكه موسی‌بن‌عمران پیغمبر صاحب عزم خدا و كلیم‌الله است «و كلم‌الله موسی تكلیما» و خداوند او را با نه آیه مبعوث كرد «و لقد آتینا موسی تسع آیات بینات» و مقرب درگاه باری تعالی است «و نادیناه من جانب الطور الایمن و قربناه نجیا» آیا چه مقام و منزلتی برای آن حضرت دید كه آرزوی آن داشت و سه مرتبه درخواست كرد؟

آرزوی موسی‌بن‌عمران مقام آن حضرت را واقعیتی است كه نیاز به حدیث و روایتی ندارد، زیرا تنها امامت آن حضرت برای پیغمبر صاحب عزمی مانند عیسی در نماز، برای آرزوی این مقام كفایت می‌كند، گذشته از این نتیجه آفرینش عالم و آدم و ثمره برانگیختن تمام انبیا از آدم تا به خاتم در چهار امر خلاصه می‌شود: 

الف- اشراق نور معرفت و عبادت خدا بر عرصه گیتی كه ظهور «و اشرقت الارض بنوربها» است. 

ب- احیای زمین به حیات علم و ایمان كه بیان «اعلموا ان الله یحی الارض بعد موتها» است. 

ج- حكومت حق و زوال باطل كه تجلی «و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل كان زهوقا» است. 

د- قیام عموم ناس به قسط و عدل كه علت غاییه ارسال جمیع رسل و انزال جمیع كتب است «لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الكتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط» و ظهور تمام این آثار به دست قائم آل محمد (عج‌) است. «یملا الارض قسطا و عدلا كما ملئت جورا و ظلما» و این مقامی است كه آرزوی تمام انبیا از آدم تا به عیسی است. 

عنوان آن حضرت در روایات عامه و خاصه خلیفه‌الله است «یخرج المهدی و علی راسه غمامه فیها مناد ینادی هذا المهدی خلیفه‌الله فاتبعوا» و به مقتضای اضافه خلافت به اسم مقدس الله وجود آن حضرت آیت جمیع اسمای حسنی است. علو مقام آن حضرت از مقام اصحاب آن حضرت روشن می‌شود كه نمونه‌ای از آن در روایات خاصه این است: «عدد آنان عدد اهل بدر، و بر آنان شمشیرهاست، بر هر شمشیری كلمه‌ای نوشته شده كه مفتاح هزار كلمه است» و در روایات عامه روایت صحیحه‌ای است به شرط بخاری و مسلم كه حاكم نیشابوری در مستدرك و ذهبی در تخلیص نقل كرده و قسمتی از آن این است كه «لایستوحشون الی احد و لا یفرحون باحد یدخل فیهم علی عده اصحاب بدر لم یسبقهم الاولون و لا یدركهم الاخرون و علی عده اصحاب طالوت الذین جاوزوا معه النهر» آیا اگر آنان كه در ركاب او و تابع اویند دارای مقام قرب خاص به سابقین باشند «و السابقون السابقون اولئك المقربون» و در پیشی گرفتن به كمالات، آخرون به گرد آنان نرسند، پس مقام مولا و آقای آنان كه باب الله و دیان دین‌الله و خلیفه‌الله و ناصر حق‌الله و حجت‌الله و دلیل‌الله است، چه خواهد بود؟




تاریخ: 25 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محسن دیدنده
در قرآن آیات متعددی وجود دارد كه براساس روایات بسیاری كه از امامان (ع) به دست ما رسیده ، تأویل آن آیات ، یعنی معنی باطنی آن آیات به حكومت جهانی حضرت مهدی (ع) اشاره می كند ، مانند : آیات 5 و 6 سوره قصص، 56 سوره نور ، 105 انبیاء ، 33 توبه ، و 9 صف .
به عنوان نمونه در آیه 5 سوره قصص می خوانیم :
و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین.
‹‹ما بر این اراده كردیم كه به مستضعفان نعمت فراوان بخشیم و آنها را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.››
ظاهر این آیه مربوط به حضرت موسی و فرعونیان است ، ولی معنی باطنی آیه ، اشاره به حكومت حضرت مهدی (ع) است .
امیر مومنان علی (ع) فرمود : ‹‹منظور از مستضعفان در این آیه كه خداوند آنها را رهبران مردم قرار می دهد ما خاندان هستیم ، خداوند مهدی این خاندان را می فرستد ، و آنها را عزت می دهد و دشمنانشان را ذلیل و خوار خواهد كرد.››

در نهج البلاغه ، نیز به این مطلب اشاره شده است ، آنجا كه امیر مومنان علی (ع) فرمود :
لتعطفن الدنیا علینا بعد شما سها عطف الضروس علی ولدها :
‹‹دنیا پس از چموشی ، همچون شتری كه از دادن شیر به دوشنده اش خودداری می كند و آن را برای بچه اش نگه می دارد ، به ما روی می آورد.›› سپس آیه مذكور را خواند .


تاریخ: 25 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محسن دیدنده

 نكات ذیل برگرفته از روایات و به عنوان وظایف شیعیان و منتظران واقعی حضرت(عج) خدمت شما عرضه می شود.

مرحوم سیدمحمدتقی موسوی متوفی 1348 هـ ق در كتاب شریف "مكیال المكارم" به هشتاد مورد از وظایف منتظران اشاره فرموده اند. ما بطور اختصار به برخی از آنها اشاره می كنیم.





تاریخ: 25 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محسن دیدنده

دوره امامت ، چگونه آغاز شد؟

خلفای عباسی بنابر عادت معمول خویش ، هرگاه فرصتی برای کشتن اولیاء الله می یافتند ، فورا آنها را به زهر از پای در می آورند .
معتصم نیز ، امام حسن عسکری (ع) را به زهر شهید کرد و سپس درصدد یافتن فرزند آن حضرت برآمد تا او را نیز از میان بردارد و به خیال خویش دنباله امامت را نیست و نابود گرداند .



تاریخ: 25 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محسن دیدنده

امام مهدی (عج) در کتابهای آسمانی

با اینکه کتابهای فعلی آسمانی از تحریف در امام نمانده اند ، در آنها به پاره ای از حقایق بر می خوریم که اگر چه به تنهایی برای اثبات این واقعیت مفید واقع نمی شوند ، اما می توانند برای احتجاج با کسانی که به همان آیین مومن هستند موثر باشند آنچه در سطور بعد می آید قسمتهایی از کتابهای آسمانی درباره امام مهدی (ع) است :



تاریخ: 25 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محسن دیدنده

آیا میدانستید که دندانپزشک‌ها توصیه می‌کنند که زمان مسواک زدن، تا 6 قدم از توالت دور شوید تا از ورود ذرات معلقی که بوسیله هوا منتقل می‌شوند، در هنگام شستشوی دهان، جلوگیری شود ؟

آیا میدانستید که ستاره دریایی مغز ندارد ؟

آیا میدانستید که تعداد چینی‌هایی که انگلیسی بلدند، از تعداد آمریکایی‌هایی که انگلیسی بلدند، بیشتر است ؟



ادامه مطلب...
تاریخ: 18 بهمن 1391برچسب:آیا,میدنستید,,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری

اسم تمام قاره‌ها با همان حرفی که آغاز شده است پایان می‌یابد.

مقاوم‌ترین ماهیچه در بدن، زبان است.

کلمه «ماشین‌تحریر» (TYPEWRITER) طولانی‌ترین کلمه‌ای است که می‌توان با استفاده از حروف تنها یک ردیف کیبورد ساخت.


محال است که آرنج‌تان را بلیسید.

جلیقه ضد گلوله، ضد آتش، برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلوی اتومبیل و چاپگرهای لیزری توسط زنان اختراع شدند.

پروانه‌ها با پاهایشان می‌چشند.

نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است.

اکثر افراد در کمتر از 7 دقیقه خوابشان می‌برد!

56% افرادی که دست چپ هستند، تایپیستند.

غیر ممکن است که بتوانی با چشمان باز، عطسه کنی!

ما در طول زندگی‌مان، 18 کیلو پوست می‌اندازیم.

یکی از شگفتی‌های ریاضی این است‌ که وقتی عدد 111111111 را در خودش ضرب کنی، جواب خواهد شد؛ 12345678987654321

«Dreamt» تنها کلمه‌ایست که در زبان انگلیسی با mt تمام می‌شود!!

تنها لغتی که در انگلیسی با تمام اصوات، پشت سر هم ادا می‌شود «subcontinental» می‌باشد.

لئو‌ناردو داوینچی می‌توانسته با یک دستش بنویسد و با دست دیگرش نقاشی کند!

فاصله بین مچ دست تا آرنج برابر با طول کف پا است.

از دست دادن تنها 1% از آب بدن موجب تشنگی می شود.

زنان دو برابر مردان چشمک می زنند.

خورشید ۳۳۰۳۳۰ مرتبه بزرگتر از زمین است!

حرف E بیشتر از تمام حروف انگلیسی، در کلمات بکار می‌رود در حالیکه حرف Q کمترین کاربرد را دارد!

کوتاهترین جمله کامل در زبان انگلیسی I am است.

هر تکه کاغذ را نمی‌توان بیش از 9 بار تا کرد.

وقتی مگس بر روی یک میله فولادی می‌نشیند، میله فولادی به اندازه دو میلیونیم میلیمتر خم می‌شود.

عدد 2520 را می‌توان بر اعداد 1 تا 10 تقسیم نمود، بدون آن‌که خارج قسمت کسری داشته باشد.

شیشه در ظاهر جامد به نظر می‌رسد ولی در واقع مایعی است که بسیار کند حرکت می‌کند.

در هر ثانیه بیش از 5000 بیلیون بیلیون الکترون به صفحه تلویزیون برخورد می‌کند و تصویری را که شما تماشا می‌کنید، بوجود می‌آورد.

شانس شبیه بودن دو اثر انگشت، یک به 64 میلیارد است.

تنها قسمت بدن که خون ندارد، قرنیۀ چشم است



تاریخ: 18 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری

نگاهت به دوردست ها خیره شده است. می دانم که از روزگار درس های بزرگی را آموخته ای. وقتی به دنبال گرمی نگاهت هستم، بی قرار می شوم. درست مثل آن سال هایی که با بی قراری هایم، نگاهت را می خواستم. حالا اما همه چیز تغییر کرده است، من بزرگ شده ام و تو آنقدر صبورانه در جاده زندگی پیش رفته ای که در آن دوردست ها قدم می گذاری. نگاهم را به تو می دوزم، می خواهم با تمام وجود نگاهت را از آن خود کنم، اما تو انگار به افقی زیباتر چشم دوخته ای. افقی که جز عشق و محبت به خدا در آسمان آن پیدا نمی شود.
مادر! خوشحالم که عشق به پروردگار، عشق به مظهر زیبایی ها، بر وجودت سایه افکنده است و من از آن نگاه زیبا درس های بزرگی می گیرم، مادر!دوستت دارم که دوست داشتن به یگانه خالق هستی را در من به وجود آوردی. اطمینان داشته باش که بزرگترین درس از کتاب عشق ورزی را از یاد نخواهم برد.




تاریخ: 18 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری

 

خسوف: خسوف يا ماه گرفتگي عبارت است از تاريك شدن قسمتي يا تمام قرص ماه به علت افتادن سايه كره زمين بروي ماه، اين پديده زماني رخ مي‌دهد كه ماه در حات بدر بوده و يا به عبارت ديگر ماه و خورشيد در حالت مقابله باشند البته اين شرط كافي نيست زيرا اگر سطح مدار ماه به دور زمين وسطح مدار شزمين به دور خورشيد بر هم منطبق بودند لازم مي‌آمد كه در هر مقابله يكبار خسوف رخ دهد ولي اين دو سطح بر هم منطبق نيستند بلكه پنج درجه وهشت دقيقه نسبت به هم مايل هستند. به همين علت عرض ماه در يك دوره گردش انتقالي به دور زمين بين پنج درجه وهشت دقيقه شمالي و جنوبي تغيير نموده ولي در عقدتين يا نقاط اعتدالين صفر مي‌شود. بنابراين موقعي كه ماه و خورشيد در مقابله بوده و ضمناً ماه در حال عبور از يكي از نقاط اعتدالين يا عقوتين باشد خسوف يا گرفتگي ماه صورت مي‌پذيرد. از آنجا كه مقطع عرضي سايه زمين در مسافت ماه دوبار بزرگتر از قطر ماه است مدت يك خسوف كامل از دو ساعت تجاوز نمي‌نمايد. رؤيت خسوف در مكاني رويت پذير است كه ماه و مخروط سايه، بالاي افق مكان و آفتاب در پايين افق همان مكان قرار گرفته باشد. به همين جهت هميشه خوف در شب قابل رويت است و در روز خسوف واقع نمي‌شود

اگر در شكل O..... را مركز زمين فرض ‌كنيم سطح مدار ماه از مركز زمين عبور مي‌كند علاوه بر اين تغييرات مدار انتقالي ماه به دور زمين نسبت به سطح AA  حدود 5و8 دقيقه شمالي و جنوبي بوده و دايرة‌البروج را در دو نقطهk و ? قطع مي‌نمايد اين دو نقطه به نام عقدتين ماه موسوم است نقطه k را كه ماه از آن مي‌گذرد و وارد نيمكره شرقي مي‌شود. بنام عقده رأس مي‌خوانند و نقطه kرا كه ماه پس از عبور از آن وارد نيمكره غربي مي‌گردد عقده ذنب گويند چون اين دو نقطه با نقطه اعتدالين مدار گردش زمين به دور آفتاب شبيه هستند بنام نقاط اعتدالين ماه نيز خوانده مي‌شوند.

كسوف : يا گرفتگي خورشيد زماني اتفاق مي‌افتد كه ماه و خورشيد در حالت مقارنه بوده و يا به عبارت ديگر ماه بين زمين و خورشيد قرار گيرد. در چنين حالتي مخروط سايه بوسيله كره ماه تشكيل مي‌گردد. اگر راصدي روي كره زمين داخل اين مخروط سايه باشد به طور كلي خورشيد را نخواهد ديد و كسوف كلي است و اگر شخص راصد در منطقه مقابل به رأس مخروط سايه قرار گرفته باشد قسمتي از خورشيد را به صورت حلقه نوراني خواهيد ديد كه آن را كسوف حلقوي و در صورتي كه ناظر در منطقه نيم سايه قرار داشته باشد قسمتي از خورشيد را به صورت هلالي مشاهده خواهد كرد كه به آن كسوف جزئي گويند.




تاریخ: 18 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
مامانه به بچه هه ميگه ميدونم شيطون گولت زد موهاي خواهرتو کشيدي!

بچه هه ميگه آره

ولي لگدي که زدم تو شيکمش ابتکار خودم بود




تاریخ: 18 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
ذهن من که نمیگنجه!! یعنی فکر نمی کنم من تو هیچ تاریخی از عمرم یه همچین چیزی رو در مورد خودم تجربه کنم!!!

 




تاریخ: 18 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
به هنگام خستگی ، گرسنگی و خواب آلودگی از مطالعه کردن جداً اجتناب کنید زیرا این شرایط اصلاً برای مطالعه مفید و موثر نیست بنابراین در ایام امتحانات هنگامی که از خواب و استراحتتان کم می کنید تا بیشتر بخوانید میزان مطالعه مفید و موثر شما سیر نزولی می پیماید و نتیجه بدست آمده هر چند ممکن است شما را راضی کند اما کاملاً سطحی و گذرا بوده و به سرعت به فراموشی منتهی می شود.
وقتی احساس می کنید که خسته یا خواب آلوده هستید ، خود را مجبور به مطالعه نکنید . از مطالعه دست بکشید و برای مدتی استراحت کنید . در این هنگام به مطالعه مطالب ساده تر ، مطالب غیر درسی و هر کار یا چیز دیگر که باعث رفع خستگی تان می شود بپردازید . در حالت خستگی و خواب آلودگی ، از مطالعه کردن ، چیزی جز اتلاف وقت عایدتان نمی شود


تاریخ: 18 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
 

مادر عزیزم به خاطر تمام مهربانیهایی که در حق من کردی و به من بال و پر دادی و مرا بالنده کردی و با سوختن خود عشق و شور در وجودم روشن کردی با همه وجودم و با تک تک سلولهایم دوستت دارم
مادرم هستی من ز هستی توست تا هستم و هستی دارمت دوست !




تاریخ: 18 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
سالیان درازی است که منجمان درپی کشف راز چگونگی شکل گیری ستارگان هستند.
سالهاست دانشمندان دریافته‌اند ستارگان زمانی شکل می‌گیرند که ماده میان ستاره ای درون ابرهایی بزرگ از مولکول‌های هیدروژن دستخوش رمبش گرانشی می‌شود. در این بین ستارگان سنگینی که جرمشان تا 120 برابر خورشید نیز می‌رسد باعث ایجاد تابش و بادهای ستاره‌ای بسیار قوی می‌شوند. اما این ستارگان چگونه می‌توانند ابرهای گاز و غباری که ضامن رشد آنهاست را بدون پرتاب به بیرون حفظ و نگهداری کنند؟ اکنون به نظر می‌رسد این مشکل نسبت به قبل تا حد قابل قبولی حل شده باشد.
یک تحقیق جدید منتشر شده در "مجله علم" نشان می‌دهد که رشد یک ستاره سنگین می‌تواند با همراهی فشار تابشی رو به بیرون که نیروی گرانشی را مجبور به حرکت دادن مواد به سمت هسته می‌کند همراه باشد.
«مارک کرومهولز»، نویسنده اصلی مقاله فوق و استادیار نجوم و اخترفیزیک در دانشگاه کالیفرنیا معتقد است که یافته‌های جدید همچنین می تواند توضیح دهد که چرا ستارگان سنگین تمایل دارند تا در سیستم های دوتایی یا چندتایی ظاهر شوند.
فشار تابشی نیرویی است که توسط تابش الکترومغناطیسی به سطوحی که با آنها برخورد می‌کند وارد می‌شود. این فشار برای نور معمولی ناچیز و قابل چشم پوشی است اما برای درون ستارگان به دلیل شدت تابش در آن ناحیه بسیار زیاد و قابل توجه است. در ستارگان سنگین فشار تابشی نیروی غالبی است که با گرانش مقابله می‌کند تا از رمبش اضافی ستاره جلوگیری کند.
به گفته کرومهولز :"وقتی فشار تابشی را از یک ستاره سنگین به گاز میان ستاره‌ای اطراف آن (که نسبت به گاز درونی ستاره بسیار تیره تر است-) اعمال می‌کنید، بایستی توده گاز را منبسط و یا حتی منفجر کند." بررسی های پیشین نشان می‌دادند که فشار تابشی، مواد خام تشکیل دهنده ستاره را پیش از آنکه یک ستاره بتواند بیش از 20 برابر خورشید بزرگ شود به بیرون پرتاب می کند.
این تیم پژوهشی پس از چندین سال بررسی و پژوهش بر روی کدهای رایانه‌ای پیچیده و مختلط، موفق به ساخت نرم‌افزاری شدند که قادر است یک شبیه سازی سه بعدی از رمبش یک ابر عظیم از گاز میان ستاره‌ای که ستاره‌ای سنگین را خلق می‌کند ارائه دهد. اما این شبیه سازی چنان پیچیده است که پردازش کامپیوتری آن چندین ماه طول می‌کشد.
این شبیه سازی نشان داد زمانی که گاز و غبار به سمت هسته در حال رشد یک ستاره سنگین می‌رمبد، ناپایداری های ناشی از تقابل فشار تابشی رو به بیرون و گرانش جانب به مرکز، باعث ایجاد مجراهایی می‌شوند که تابش از سراسر سحابی به فضای میان ستاره‌ای منتشر می‌شود، در حالی كه گاز به رمبش رو به مرکز خود از طریق مجراهایی دیگر ادامه می‌دهد. این نشان می‌دهد که نیاز به هیچ مکانیزم خارجی نیست و ستارگان سنگین می‌توانند از طریق فرایند برافزایشی شکل بگیرند، مانند آنچه در ستارگان کم جرم رخ می دهد.
چرخش یک ابر گازی هنگامی که در حال رمبش است منجر به شکل گیری دیسکی از ماده می شود که پیش ستاره در حال رشد را تغذیه می‌کند. این دیسک از نظر گرانشی ناپایدار است و باعث تجمع و شکل‌گیری یک سری از ستاره‌های ثانویه کوچک می‌شود که با برخورد با پیش ستاره مرکزی منهدم و نابود می شوند.



تاریخ: 18 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری

چه کساني براي نخستين بار بيش از 2 هفته در فضا بسر بردند؟
 

«اندريان نيکلايف» و «ويتالي سواستيانف» کيهان نوردان «سايوز-9» نخستين کيهان نورداني بودند که بيش از 2 هفته در فضا زندگي کردند. سايوز 9-روز 1 ژوئن 1970 راهي مدار زمين شد اين نخستين پرتاب شبانه ناو سرنشين دار در شوروي بود. پس از استقرار در مدار، کيهان نوردان برنامه سفر طولاني خود را در آغاز کردند. آنها هر روز بررسي هاي پزشکي، زيست شناسي، نظارت و عکسبرداري از خشکي ها و آب هاي زمين، هم چنين ابرها را صورت مي دادند. براي جلوگيري از تأثيرات منفي بي وزني بر روي ارگانيزم بدن کيهان نوردان، براي آنها تمرين هاي ورزشي مخصوصي پيش بيني شده بود.
کيهان نوردان، سايوز-9 نه تنها بررسي هاي علمي را صورت مي دادند بلکه روش هاي زندگي طولاني مدت وحل مشکلات در فضا را مي آموختند.
در 16 ژوئن يعني پانزدهمين شبانه روز پرواز، کيهان نوردان سايوز-7 رکورد جديدي در اقامت فضايي بوجود آورند و مدت پرواز آنها از فضانوردان آمريکايي در جميني -7 بيشتر شد.
در 19 ژوئن يعني هجدهمين شبانه روز پرواز، در دور 287، کيهان نوردان برنامه پرواز را به طور کامل اجرا کرده و به زمين بازگشتند. کيهان نوردان بعد از اين پرواز رکوردشکن، از نظر پزشکي وضعيت نامساعدي داشتند. مساحت قلب آنها 12 درصد کاهش پيدا کرده بود و از نظر حجم 20 درصد. دور ران آنها 7/5 سانتيمتر کم شده بود. در ماهيچه هاي خود دردي شديدي احساس مي کردند. حدود يک هفته نمي توانستند بايستند و يا به طور مستقل راه بروند.
بر اساس نتايج به دست آمده در اين پرواز، يک مجموعه وسايل پيشگيري پزشکي طراحي و ساخته شد. به طور مثال ميدان دور دوار، دوچرخه ثابت، لباس هاي ويژه به نام پنگوئن، دستگاه خلاء چيبيس و غيره که ايستگاه هاي فضايي شوروي به اين وسايل مجهز بودند. اين دستگاه ها بعدها در عمل کارآيي مفيد خود را نشان دادند


تاریخ: 18 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری




ارسال توسط علی پورعلی مطوری




تاریخ: 15 بهمن 1391برچسب:آموزش,مفید,یادگیری,زبان,اصطلاح,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری

کاربرد حرف اضافه in


1.  در مورد زمان:
قبل از ماه،فصل،سال و قرن:
مثال:

 

 

ماه

سال

فصل

بخشی از روز

قرن

in July

in Aprilr

in 1985

in 1999

in summer; in the summer of 69

in the morning;

in the afternoon;

in the evening
in a minute;

in two weeks

In the nineteenth century




2 . در مورد مکان:
قبل از چیزی که داری حجم باشد:
In my pocket, in the drawer

قبل از شهرها و کشورها
In England, In Tehran

قبل از محل های مسقف
In class,In building, In living room,In the Kitchen

کلمات زیر همراه با این حرف اضافه به کار می روند که بهتر است به خاطر بسپارید

 

 

In time
به موقع

In the night

در دل شب

In recent time

اخیرا

In fact
در حقیقت

In the meantime

در ضمن  

In the past

در گذشته

In the end
سرانجام -بلاخره

In the middle of

در وسط

In the period of ...

در دوره ...

In the newspaper
در روزنامه

In public
در ملاءعام

In the beginning

در آغاز , در اوایل  

In a few minutes
تا چند دقیقه دیگر

In danger
در خطر

In no time

به موقع

In public
در ملاءعام

In due time

در زمان مقرر

In earliest times

در گذشته

 

 

 

 

 




تاریخ: 15 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری

Your Self Esteem and Happiness:

  • Listen to your inner voice and follow it for it is wisdom and knows what is best for you.
  • Talk health, happiness and prosperity to every person you meet.
  • Think only of the best, to work only for the best and expect only the best-you deserve nothing less. 
  • Care about the happiness and success of others and offer them all the help and encouragement they need.
  • Forget your past mistakes and focus on your successes encouraging yourself to greater achievements in the future. 
  • Always do your best so you can be proud that you gave it your best shot.
  • When you help someone ask nothing in return, you will receive your reward ten times over.

more-selfesteem.com




تاریخ: 15 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری




تاریخ: 15 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری




تاریخ: 15 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری

 

سلام دوستان یه سری عکس فوتبالی درادامه مطلب...نظر یادتون نره

 
 

 

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 14 بهمن 1391برچسب:عکس,فوتبال,مسی,رونالدو,ژاوی,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
برای کاهش این زمان :



منبع : http://androidha-hd.rozblog.com]]>


تاریخ: 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
[ics] رام رسمی 4.0.4 بیلد نامبر a.2.10

منبع : http://androidha-hd.rozblog.com]]>


تاریخ: 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
[ICS] رام 4.0.4 بیلد نامبرA.5.5 با شمارنده sms
رام 4.0.4 بیلد نامبر A.5.5 با شمارنده اس ام اس ریلیز شده برای جمهوری چک

مشخصات رام :
نسبت به رام قبلی از سرعت بالاتری برخورداره
شمارنده sms در تنظیمات وجود دارد
نیازی به آنلاک کردن بوتلودر نیست
زبان فارسی نداره

از نظر ظاهری با رام قبلی تفاوت چندانی نداره

اینم اسکرین شات




آموزش نصب در ادامه مطلب:



منبع : http://androidha-hd.rozblog.com]]>


تاریخ: 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری

سلام

توی این تاپیک اخرین ورژن فلش تول بهراه اموزشش میپردازیم.


از ویژگی های این برنامه:

-فلش(نصب) رام های رسمی با پسوند ftf
-استفاده از فست بوت
-ارتقا بیس باند و نصب برخی پچ ها
-نصب گروهی بازی ها و برنامه ها
-روت بعضی از رام ها
-نصب ریکاوری مد
-نصب کرنل ها
-دیبرند رام ها
-پاکسازی
-ادیت رام
و...


اموزش:

درکنترل پنل پی سی

در قسمت user acount control گزینه never notify رو انتخاب کنید . فایروال نیز غیر فعال شود .



رام یا کرنل برای فلش با پسوند ftf رو به پوشه firmwares منتقل کنید .


ب محل نصب برنامه رفته و فایل FlashTool.exe رو اجرا کنید.

سپس رو گزینه flash کلیک کنید .


گزینه فلش مود رو انتخاب کنید

فایل شما شناخته شده چنانچه چند نوع فایل بیس باند ، رام و ... در پوشه firmwares دارید فایل مورد نظر رو از رو اسمش انتخاب کنید از سمت راست تیک های وایپ و no final check رو بزنید و سپس گزینه ok رو بزنید .

حال نرم افزار به شما پیغام اتصال گوشی رو میده :

گوشی رو خاموش کنید کلید ولوم پایین رو گرفته و سپس کابل usb رو متصل کنید

تمام.

در صورتی ک ارور درایور داد از داخل پوشه driver محل نصب برنامه فلش تول درایور رو نصب کنید

منبع:موبیلستان


Flashtool v0.9.10.0


تغییرات


- Updated SuperSU to 0.98 - Updated translation system to almost all application frames (from there, people who want to contribute translation will be able to. - Added a root package manager to easily reference and then choose which root package to install when rooting device. - Reworked menus to be more clear (too much things into Tools menu)
دانلود

     
 

uploaded.to

 

     
 

hotfile

 

 


   
 

Depositfiles

 

منبع : http://androidha-hd.rozblog.com]]>


تاریخ: 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
آموزش:آنلاک بوت لودر,فست بوت,فلش تول,روت , آپدیت و ...
با سلام
کلیه ابزار های مورد نیاز جهت باز کردن بوت لودر ، روت کردن ، نصب ریکاوری ، استفاده از فست بوت ، فلش بولز و آپدیت رام در این تاپیک به صورت کلی آموزش داده می شود .





منبع : http://androidha-hd.rozblog.com]]>


تاریخ: 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری

یک جنگ تمام عیار را در گوشی یا تبلت اندرویدی خود با Army Vs Aliens به راه بیاندازید.




منبع : http://androidha-hd.rozblog.com]]>


تاریخ: 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری

منبع : http://androidha-hd.rozblog.com]]>


تاریخ: 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
پيش فرض رام [4.1.1] [MiUi] گلکسی SL - توسط TheFrankenstain و LoLaTiOn - نسخه 2.9.7


ROM MIUI 4.1.1 v2.9.7



این رام براساس آخرین ورژن سیانوژن 10 می باشد


منبع : http://androidha-hd.rozblog.com]]>


تاریخ: 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
[آموزش] بکاپ گرفتن از فولدر بسیار مهم ( efs ) در گلکسی اس 3
                                 
منبع : http://androidha-hd.rozblog.com]]>


تاریخ: 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
آموزش فارسی کردن منوها و کیبورد رامهای رسمی
منبع : http://androidha-hd.rozblog.com]]>


تاریخ: 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
 
[امورش] روت رام های ics و JB،آسان،بوتلودر باز و بسته(سری اکسپریا2012)
با سلام خدمت دوستان عزیز


بالاخره روش خوب و راحتی برای روت کردن رام های ICS و JB ایجاد شد.

در این روش از Backup/Restore موجود در سرویس ADB استفاده شده.


برای گوشی هایی مانند S, SL
, T, P , Acro S, Ion , Tipo , Tablet S, Go, Sola, U که سونی از نرم افزار خودش برای Backup استفاده می کنه هم کار می کنه، منتها باید در حسن اجرای اسکریپت گزینه مربوط به خودشون رو انتخاب کنید.


               

منبع : http://androidha-hd.rozblog.com]]>


تاریخ: 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری
[امورش] دوال بوت کردن اکسپریا اس
با سلام

توی این تاپیک قصد دارم اموزش دوال بوت یا همون دو رامه کردن گوشی(اکسپریا اس) رو براتون بزارم.


                                 




اگر هم وقت خواندن مطلب را ندارید فایل آموزشی را که بصورت word 2007است را دانلود کنید
لینک دانلود

منبع : http://androidha-hd.rozblog.com]]>


تاریخ: 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی پورعلی مطوری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 109
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1